شرکت آلفابت مشغول توسعه ی بخش مخفی محاسبات کوانتومی است.

اگر سال ۲۰۲۲ را سال پیشرفت چشم گیر یک صنعت بدانیم، آن صنعت محاسبات کوانتومی است:مرحله بعدی قدرت محاسباتی که در تئوری، همه چیز را به سطحی بالاتر ارتقا می دهد.

این جنبش میتواند زودتر از حد انتظار آغاز شود. زیرا طبق گزارش ها شرکت آلفابت در حال برنامه ریزی برای توسعه بخش کوانتومی خود بنام Sandbox@Alphabet است. Business Insider گزارش میدهد که این بخش مخفی که توسط یکی از بنیانگذاران گوگل، سرگئی برین آغاز شده، توسط مدیر فعلی جک هیدری از شرکت مادر جدا خواهد شد.

بنابر گزارشات، هیدری پرونده ای برای ایجاد شرکت جدید بنام SB Technologies ارائه کرده است. و یک وبسایت به نام sandboxquantum.com بوجود آمده، اگرچه در زمان نگارش این متن حاوی اطلاعات بسیار کمی است.

Quantum@Alphabet

هدف دقیق جدایی Sandbox از شرکت آلفابت نامشخص است. اما احتمالا جمع آوری بودجه و استخدام را در کنار سایر مزایای عملیاتی آسان تر میکند.

آلفابت تاکنون از اظهارنظر راجع به این موضوع خودداری کرده است.

آلفابت و گوگل برای سال های متعدد مشغول کار روی محاسبات کوانتومی هستند، با این هدف که با کمبریج کوانتوم، گروه های متعدد آکادمیک، شرکت آی بی ام، و غیره برای موج بعدی محاسبات رقابت کنند.

مکانیک پشت محاسبات کوانتومی بسیار پیچیده است. اما بطور خلاصه، نمایانگر تحولی در تغییر حالت های باینری است که پردازش رایانه های فعلی را تعریف میکنند. یک بیت کوانتومی یا کیوبیت میتواند یک و صفر را همزمان نشان دهد. این کیوبیت ها در کنار هم میتوانند محاسبات را با سرعت های خارق العاده و غیرقابل تصوری انجام دهند.

این فناوری احتمالاً سال‌ها با استفاده گسترده فاصله دارد، اما برخی از شرکت‌ها شروع به ارائه فناوری کوانتومی به مشتریان کرده‌اند. به عنوان مثال، کوانتینووم اخیراً شروع به ارائه کلیدهای رمزنگاری کوانتومی کرده است.

منابع:

Community Verified icon
Community Verified icon
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس